preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Vežica" Rijeka

Login
VIJESTI
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
MIPRO 2014.
Autor: Loredana Zima Krnelić, 30. 5. 2014.

Nakon što je naša škola prošle godine bila pozvana na 36. međunarodni kongres MIPRO  kao pozvani predavači da otvorimo sesiju "Računala u nastavi", ove godine su naše učiteljice, Mirela Babić i Klara Starkl Crnković održale predavanje na 37. međunarodnom kongresu pod nazivom MIPRO 2014., koji je najveći skup takve vrste u regiji i pod visokim pokroviteljstvom Predsjednika Republike Hrvatske. Tema radova bio je iPad u nastavi matematike i fzike te engleskog i talijanskog jezika.  Naše učiteljice pokazujući novu paradigmu učenja primjenom tehnologije nadovezale su se na ostale radove predavača koji su naglasili važnost promjene nastave, uloge učitelja te načina poučavanja koji naša škola provodi. Radove su pokazali profesori s fakulteta koji koriste web alate u nastavi kako bi osuvremenili nastavu. Većina predavanja ukazuje na nužnost uvođenja programiranja u prvi razred osnovne škole kroz sve predmete jer kod djece treba razvijati algoritamsko razmišljanje, kao što ih se uči pisati i zbrajati. Jedan dobar primjer takvog rada je i aplikacija MEMA prof.dr.sc. Marine Čičin-Šain koju će učenici naše škole početi koristiti iduće školske godine, a sve u cilju razvoja novih kompetencija učenika.


Nakon otvaranja skupa 28. svibnja 2014. sudjelovali smo u Plenarnoj raspravi na temu Obrazovanje za 21 stoljeće . Bilo je zanimljivo čuti predstavnike iz privrede i ICT sektora koji zapošljavaju mlade ljude i upozoravaju na nužnost promjene u obrazovanju, razvoju novih kompetencija učenika. Naglasili su važnost primjenjivog znanja, kojeg nedostaje, vježbanja timskog rada i nužnost uvođenja informatike kao obaveznog predmeta, preduvijeta za stjecanje digitalnih kompetencija učenika bez kojih ne mogu. Jedan dobar primjer je veliki broj ekonomista na Zavodu za zapošljavanje koji nema posao, a istovremeno poslodavci koji ne mogu pronaći kompetentne ekonomiste koje bi zaposlili. Nije li to žalosno? Bilo je zanimljivo čuti uvodnu riječ moderatora Plenarne rasprave prof. dr.sc. Vedrana Mornara (FER, Zagreb) koji radi na e-upisima i ima  prilike vidjeti kakav je postotak prolaznosti djece na državnoj maturi, kakvo im je znanje i pismenost a da ne govorimo o rezultatima PISA istraživanja koji ukazuju na zabrinjavajuću i poražavajuću činjenicu koliko nam djeca zaostaju za ostalom djecom u svijetu. Takvi pokazatelji zahtjevaju hitne promjene u obrazovanju i ne mogu čekati.  Nije dovoljno donijeti strategiju, strategiju treba i provesti, a za to treba jako puno suradnje koje nažalost na svim razinama nedostaje pa čak i kada jedna škola poput naše probija led u takvim nastojanjima. 

S velikim oduševljenjem slušali smo govor Gordane Kovačević, direktorice Ericssona Nikola Tesla koji ima preko 1500 zaposlenih i koja radi na edukaciji svojih djelatnika, gradi timove i zna kako u ovim teškim vremenima u Hrvatskoj uspjeti i održati tvrtku. Njezin govor bio je nagrađen velikim pljeskom. Osim toga ove godine dobila je i zlatnu povelju MIPRO.

Popis svih sudionika plenarne rasprave kao i kratak opis navedenog nalazi se na poveznici.

Iz medija - Informacijsko doba je prošlost, školski portal

Stranice sličnog sadržaja nalaze se na poveznicama:

1. Dr.Vedran Mornar: "Prepolovite i gradivo i broj predmeta...."  

2. Stručnjaci objašnjavaju zašto učenici ne znaju dobro matematiku

3. Zapad prvašićima uvodi programiranje, naši i dalje bez obične informatike

4. Okrugli stol o državnoj maturi 

Fotogalerija

Loredana Zima Krnelić, prof.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju